Ahad, 24 November 2019

OLD AUTOMATIC GARBAGE

SPASTICALLY 

Ada beberapa keping cd kaset aku beli masa sambutan cassette store day 2019. meriah sungguh scene indie tempatan dengan rilisan2 baru dan rilisan semula tahun ni. Antaranya demo OAG ni. Ini antara sebab aku merempit ke TTDI  sputnik record kl sana. 

Aku bukan lah penggemar muzik oag ni. Disebabkan bahan sejarah gini yang diriliskan semula dengan kulit demo ni buat aku teruja untuk memilikinya. Ada 6 lagu dalam demo ni rakam sekitar march 1993. Sound mcam rakaman amatur gitu. Di zaman tu dapat rakam gini dah kira terbaik sudah. 

Dengar kabar lagi demo seterusnya dari oag akan diriliskan semula itu pun aku nak beli juga. Untuk harga demo ni ianya agak mahal juga untuk kaset. Tapi berbaloi lah untuk dimiliki rilis pun terhad saja. 

Next....

2 ulasan:

  1. OAG ni aku ada 1st kaset dorang ajer...beli dulu pasal terpengaruh juga dengan scene alternatif tempatan ketika itu... tapi dah selera tu metal akar kayu...tak boleh nak masuk muzik macam ni...hahaha...

    BalasPadam
  2. yg pasti band ni mmg berjaya tarik crowd ug dan mainstream...sama mcm butterfingers,hrga tiket live dorg mcm hrga band oversea pun bole soldout...

    BalasPadam