Khamis, 23 Mac 2017

soto cinta


haloha... haha ini kali cerita makan pula, semalam teringin nak makan soto, ajak orang rumah g makan, nama kedai ni bakso cinta, saja tukar jadi soto cinta. area kedai ni kat bayu, ni lah satu2 nya kedai aku makan soto kat selangor ni, tempat lain aku belum cuba dan belum temui dan terokai. banyak kedai jual bakso kat bayu perdana ni. kira lubuk bakso lah kan, walaupun rasanya tak lah sehebat soto sandakan, sekurang2nya dapat lah melepas rindu pekana soto ni. semalam aku pergi kurang orang, lepas tu dorang punya canopy kena buka sebab katanya mpk bagi amaran suruh buka, memang lepas ni susah lah nak cari soto cinta ni kalau dorang tutup.


semalam kita pesan soto campur, gambar atas ni cinta aku punya hidangan, haha..dia campur nasi impit sekali ngan soto tu, kalau aku tak boleh.


Semalan ada pula sudah buras, selalu hanya nasi impit ngan kacang keropok ja. semalam pekena seikat terus, memang puashati makan ngan buras ni.


cuma ada sedikit ralat lah, aku terletak lada banyak hahaha..sudahlah aku ni jenis yang tak suka pedas2, nasiblah sudah makan setengah. tambah2 aku order tea tarik panas wahaaha.. tak menjadi semalam, hilang rasa sotonya. okey lah itu ja, sebenarnya aku rindu ngan bakso kat chi liung sana, katanya sudah balik kampung maka tiadalah bakso lejen tu, kalau pekena bakso2 sekitar ni memang tak masuk lah, aku lebih suka pekena soto ni... harap2 kedai ni akan beroperasilah terus,