Rabu, 4 September 2019

Con-damn the corruptor - Songkial




Album ketiga dari band yang aku minat ni. Haha masa mula2 dengar album pertama mereka dulu aku terus jatuh suka. Apa saja yang terbaru dari mereka aku sebolehnya ingin memilikinya. Saat gembira bila dapat melihat mereka live depan mata masa tour untuk album ni di damansara. Aku ada tulis sikit cerita tu kat entri lepas.. album baru ni memuatkan 10 lagu termasuk intro dan outro. 8 lagu lah gitu. apa yang menariknya band ctc ni mereka masih lagi mengekalkan muzik bawaan mereka dengan penambahan kisah2 duka lara manusia dan alam semula jadi. Dan semestinya sifat melawan pemenrintah tu adalah asas mereka.  Lagu real justice saja sudah menceritakan keadilan abg2 polis ni. Ya bukan semua polis perasuah tapi kebanyakan dari mereka aku perna kena tahan duit juga lah dorang minta dulu hahaha.. lagu story from our land di kitar semula dengan diberikan nafas bahasa dusun. Backlane hooker pergh lain macam rentak muziknya mengujakan. Bagi aku album ketiga ni secukup rasa feel masa dengar tu lain2 disetiap lagunya.. harapan teruskan berkarya ben.

Hail sumandak hail ctc.. aummm

1 ulasan: