Sabtu, 29 Mei 2021

SILENT DEATH - BEFORE THE SUNRISE

 


Aaaarghh!!!

satu lagi album klasic tempatan yang masuk dalam koleksi kasetan aku.. kaset ni pun aku menang bid..harga dia keras jugalah. tapi berbaloi untuk aku miliki. 

silent death band death metal tempatan yang kita tak perlu perkenalkan lagi pada metalhead di bumi malaysia ni. ini adalah album pertama dari mereka yang sempat rilis di zaman emas kebangkitan muzik metal tempatan suatu masa lalu. 

diriliskan pada tahun 1992 oleh label dark journey records..dan tahun2 yang sudah perna diriliskan dlm format cd serta piring hitam. aku ada miliki versi cd rilisan thrashingfist siap ada bonus trek lagi untuk demo mereka. dan baru2 ni aku ada lihat iklan demo mereka tu diriliskan semula dalam format cd. alangkah indahnya kalau rilis sekali format kaset.

Walaupun kesemua line up silent death sudah menemui pencipta mereka. namun karya2 yang mereka tinggalkan cukup berharga untuk pergerakan muzik bawahtanah tempatan untuk genre metal.

masih banyak lagi album2 metal klasic tempatan dalam radar aku. kalau ada rezeki tak kemana gitu.. k itu je


1 ulasan: