Selasa, 17 Januari 2017

JJR 1 & 2


Dua cd ni aku beli tahun lepas lagi, kononnya aku mau publishkan sekali gus ketiga2 cd ni bila lengkap nanti, tapi jjr 3 belum beli lagi, time tiada modal ni mau cerita ngam pula gambar ni memang sudah ada dalam ni, makanya aku ceritakan lah sikit apa yang aku rasa dan apa yang menarik pasal cd jjr ni, kalau bab album2 rock klasik ni aku banyak dapat info dari blog Berteromber dan juga blog rakan2 sekarang ni.. terima kasihlah sumbangan korang dalam dunia blog ni. macam aku ni yang tak merasa zaman emas muzik keras tempatan dapat cd2 macam ni kira bertuah juga lah, kalau nak harapkan kasetnya memang jangan haraplah kan harganya tu memang keras betul hanya mampu tekan like je hahaha.

Apa yang menarik minat aku beli cd ni macam biasalah kan, ini kan album rock klasic tempatan, takkanlah aku tak mau beli buat koleksi. walaupun halwa telinga aku rasa macam nda masuk saja muzik jjr ni, masa tu aku dengar utube ja kalau ada masa aku dengar, memang tak best lah muziknya. tapi nak belinya tu semangat. bila sudah dapat cdnya ni aku mulanya dengar soundnya hmmmm tak best macam rosak ja. ni sound asal memang begini ke apa. tapi lama2 aku asyik ulang dengar, makin lama makin suka pula aku, ngam terus dengan halwa telinga aku.


Juara Juara Rock

ni mulanya dengar tu memang sound dia tak sedap bagi telinga aku macam berdesing pun ada haha.. tapi aku fikir2 juga mungkin ini sound terbaik kot masa tu sebab tu bunyi rakaman macam ni. lama2 aku dengar makin suka pula hahaha macam aku cakap diatas tadi. kalau aku dibagi jadi juri dalam album ni aku akan pilih scandal juaranya. May tu memang biasa dengarlah kan suaranya, pelik juga aku kenapa mus may dalam buku tebalnya tu cakap lagu dalam ni teruk tak bersedia apa semua lah. tapi aku dengar ok ja sedap macam lagu2 may yang lain tu.. untuk selera aku lah.


Juara Juara Rock 2

kalau jjr 1 tu sound dia tak sedap jjr 2 ni sedap sudah haha.. tapi antara jjr 1 dan 2 aku lebih suka dengar jjr 1 tu. untuk band yang sedap lagunya dalam ni Scandal ngan Burnmark suka lah dengar lagu2nya. yang lain2 tu pun sedap juga tapi 2 band ni lah yang juara dalam ni.

Untuk jjr 3 nanti aku akan cerita dalam entri lain kalau aku sudah terbeli nanti haha.. k itu je..

7 ulasan:

  1. Tu nama nya sound rakaman guna analog.zaman tu teknik rakaman digital lum ada lagi.sebab tu mcm tu..lagi satu kalo tenggelam timbul bunyinya tu mmg sony music buat masalah..heheh..tapi mmg patut ada dlm simpanan ni .tahun 2017 ni genap 30 tahun album ni

    BalasPadam
  2. sound raw 80an tu...tapi aku memang suka sound macam tu...maklumlah telinga budak zaman 80an..haha..

    BalasPadam
  3. JJR nye series ialah terbaik pada aku dari mana mana terbitwn lain cam botb atau clash of the bands dan sebagwi. Jjr2 ialah terbaik dari ladang - kuasa 2 ialah easily antara lagu rock melayu yang paling unggul dalam sejarah

    BalasPadam
  4. Anyway, yang kau cakap pasal kipas besar tu, nanti kau perhwtikwn selain dari dia bolt kat tiang kipas, ada lagi empat cable wayar dia pasang kat setiap korner dewan ke setiap koner kipas tu. Insyallah kuat kot. Mahal kipas ni, konfem puluh ribu

    BalasPadam
  5. JJR3 yang paling best dan terbaik sepanjang zaman.. huhuh tidak dinafikan lagi.

    BalasPadam