Khamis, 27 April 2017

Sofea - boneka pentas




album ketiga sofea yang rilis tahun 1989, nasiblah ada rilisan semula kalau tak, tak merasa lah album penuh ni, lagu2 dalam album ni hanya syurga dihujung jarum saja yang selalu dengar, selebihnya tu ntah perna dengar atau tidak, selepas mendengar beberapa kali album ni, okey aku memiliki 3 lagu yang ngam dengan selera aku, kupu kupu malam, boneka pentas dan syurga dihujung jarum. lagu2 lain pun sedap juga, ni sofea senang sikit nak hadam macam wings search may lagu2nya tak perlukan masa untuk melekat dalam halwa telinga. mungkin aku akan beli satu lagi sofea ni mimpi dan airmata lepas tu lengkap sudah. yang khudrat tu kira sofea juga ke? nampak macam bukan sofea ja tu. kalau man rani ada boleh lah kata sofea ni tak ada. hmm tak nak beli yang tu. aku ada perna baca interview amir ni dalam satu majalah, walaupun suara dia tak sedap kat album tapi kalau persembahan pentas dia nampak hebat. dalam kaset sil khannaz darah muda perna di mention amir ni sudah mati, lepas tu masa metalcamp ada pula dia. hahaha nasiblah jaie kasih betul balik artikel dalam majalah tu, mati2 ingat amir meninggal sebab overdose dadah hahaha... 

7 ulasan:

  1. Album sofea aku pun dah complete.buku tu aku beli kt bookexcess amcorp mall

    BalasPadam
  2. tak suka sangat sound album ni...bunyi kering...dan tak berapa follow albumnya...zaman ni dah start kemaruk thrash...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sound cd ni mmg kering.. 3 lagu tu ja yang aku suka dgr..

      Padam
  3. Pestaim dlu pun aku cuma kenal lgu dlm album ni menerusi lagu syurga dihujung jarum...mmg best dn kena dgn pembawakan sofea...walaupun lgu ni bkn dorg yg cipta.. album ni dorg terbit sendiri.. pestaim dgr sound2 rakaman album ni apsal tk seberapa sedap album yg sudah2...dan susunan muzik pun mcm tonggang langgang je... dari segi nyanyian amir pun mcm ade sumbang2 pulak tu...

    BalasPadam
  4. I got the whole SYJ dan SOFEA albums yang dirilis dalam bentuk cd baru2 ini.
    Priority!
    Tapi belum dengar pun cd2 , masih dalam bungkusan. Cuma pada aku band ni menghiburkan aku dari lagu2 zaman kaset dulu, so ni peluang aku lengkapkan bentuk cd

    BalasPadam