Rabu, 17 Mei 2017

Wings - teori domino


hari tu aku ada pergi ke kl, sempatlah aku beli cd ni, sebenarnya tak ada pun dalam list aku, semenjak dua menjak melihat koleksi kawan2 kat fb tu, aku pun tengok2 lah koleksi cd wings aku, seingat aku ada 11 album studio wings, jadi dalam bentuk cd ada kurang dalam koleksi aku, antaranya cd ni dan lagi satu cd biru mata hitamku versi kaset aku ada tapi sudah lama tak dengar, kaset biru mata hitamku aku beli kat ijau dulu, ntah mana sudah kaset tu. jadi cd wings teori domino ni dibeli untuk melengkapkan koleksi album wings yang ada dalam simpanan. seingat aku dulu perna ada juga kaset teori domino ntah aku pun sudah lupa kaset tu dekat mana atau aku sudah ter trade ngan member.

selain dari nak lengkapkan koleksi lagu2 dalam album ni antara yang menguatkan lagi aku untuk membelinya, lagu alam barzakh mungkin antara lagu yang paling aku suka, liriknya menarik,  kulihat mereka berbisik sambil berdoa aku disini sedang hanyut dalam cahayaaaaa........ lagu slow diambang wati sejati suka juga, bujang senang tak payah cerita lah kan. lepas beberapa kali dengar cd ni lagu mignigth blues tu pun mantap juga.

lepas ni tinggal cd biru mata hitamku pula kena masukkan dalam list. huhu

9 ulasan:

  1. ohya lupa belenggu irama lagi tak ada versi cd, kaset ja ada haha

    BalasPadam
  2. Eitt ada Di Ambang Wati jugak ehh album ni

    BalasPadam
  3. album ni memang best...terbaik lagu-lagunya...cumanya kurang gemar dengan soundnya yang kering dan tajam...
    satu lagi kalau versi cd leceh betul nak dengar lagu Midnight Blues...tak boleh skip...terpaksa la layan Potret Monalisa dan Insaf yang sambung menyambung...

    satu lagi...1st time kot album melayu letak apa2 instrument yang dorang pakai...terbaik!

    last sekali...ko kena Teori Domino Jamming Revisited...ni dah kira rare ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. *cari Teori Domino Jamming Revisited

      Padam
    2. ok thanks info nanti aku masukkan dlm list

      Padam
  4. Setuju ngan berteromber.album ni mmg best cuma sound dia kering.tapi lagu2 dia mmg power

    BalasPadam
  5. vcd yg teori domina revisited je gua ada.cd xde laa

    BalasPadam
  6. Midnight blues masalah besar masa lagu ni dikeluarkan, apa aku speku, Arwah Juwie reporter tu kecik hati pasal part Awww dan sebahagian lirik, ni apa aku speku je la, orang pun dah meninggal.
    Potret monalisa, first time broadcast dalam radio bukan versi album, tapi masa rakaman album ni Winga buat show di Singapore dan mereka main lagu ni, pertama kali dalam sejarah dan tiada siapa pernah dengar lagu ni,.
    So jadinya
    Engkau tersenyum di jendela
    Audience "wooooooo!!!"
    Memukau mata mempersona
    Audience "wooooooooowww!!!!
    So broadcast tu dirakam dj dan dimainkan di radio, DJ arwah adnan Maswan di radio singapore progrem pop rock.
    Ni sebelum album ni keluar,

    Lagu rantai pulak, lagu ni zaman dulu ialah lagu dimana budak budak silat akan join in dan buat silat masa part "heiii rantai...".

    Banyak kenangan album ni untuk aku,
    Masa dengan kawan2 dengar atau nyanyi lagu ni sejati, semua buat bodoh sampai part last, kenangan itu..KENANGAN ITU!!! semua nak . Hahaha.
    Tak boleh ingat dah.. actually banyak info

    BalasPadam