Isnin, 3 Julai 2017

kaset hitam legam keluaran terbaru


3 ketul kaset terbaru yang masuk dalam koleksi aku, kaset keluaran baru, ianya berwarna hitam pekat, kalau dilihat pada gambar tu nampak cantik dan menarik kan. tapi realitinya kurang manis. apapun yang paling penting adalah soundnya. ketiga2 kaset ni soundnya amat memuaskan. cumanya aku jadi risau juga. melihat kaset2 yang aku beli tahun2 sebelum ni, sebulan dua bulan tak play, kualiti bunyinya sudah kurang memuaskan. aku bertanya juga dalam diri aku. tahan juga ke kaset ni lagi 20 tahun akan datang. sekarang ni pun baru sebulan tak play kualiti soundnya sudah mendap. sebelum 2017 kasetnya jernih. sekarang yang terbaru ni semuanya warna hitam. lihat lah kaset dia atas tu tiga label berbeza yang meriliskannya. nampak ketiga kaset tu keluaran satu kilang saja. aku haraplah kaset hitam ni sound tak jadi mendap macam kaset jernih. aku tengah buat experimen juga untuk tiga kaset ni. kalau lepas berbulan ni tak mendap soundnya aku akan teruskan beli versi kaset. okey lah ni kerisauan hati ku je. saja nak kongsi haha. nanti aku ceritakan dua kaset baru tu di entri berasingan.

5 ulasan:

  1. Mmg payah nak jaga kasetkan.bila da lama tak main bekulat pulak

    BalasPadam
  2. Bro! Kalau tak mau main kaset, kena balut dengan plastik cling wrap. Lepas tu simpan dalam drawer yang kering. MAcam tu baru kulat tak tumbuh. Kena kurangkan lembapan.

    BalasPadam
  3. aku terus terang start tahun 2016 aku dah x berapa nk collect sangat..kira surrender laa..hanya title yg betul2 dlm list utama aku beli..tp klu ada format lain mmg aku skip je kaset tu

    BalasPadam
  4. kaset lp memang leceh...cd paling senang...

    BalasPadam