Isnin, 15 Februari 2021

MEGADETH - WARCHEST

 

Awal tahun ni adalah tahun paling gembira dalam berblog berhobi kumpul kaset cd..tunggu bungkusan dari pos apa semua tu.. dari pembaca tegar blog jiran2. sampailah wujudnya blog aku ni. rasanya aku tak perna terfikir pun akan rapat walaupun belum bersua muka semua.. hari tu aku dapat bungkusan dari singapura pemberian seorang sahabat blog. salah satu isi dalamnya ada album warchest ni. kira kompilasilah kan. aku ni bukanlah pengemar tegar megadeth. aku akan pilih metallica je kalau diberi pilihan antara dua band ni haha. aku mula serius dengar megadeth ni masa mereka nak datang malaysia dulu. lepas dari tu jika aku ditanya antara dua band tu mungkin jawapan aku sekarang aku pilih megadeth selepas mendengar semua album mereka dengan tekun haha..

ada 5 cd dalam ni termasuk satu dvd. aku belum hadam semuanya tengok dvd tu pun belum lagi.. terlalu padat rasanya koleksi masuk awal tahun ni. ditambah lagi kotak pemberian sahabat blogger ni. memang aku tunggang terbalik teruja apa semua tu sampai tak tau nak pilih mana harus aku dengar dan kongsikan.. koleksi tahun lepas je pun rasanya aku tak dapat nak masukkan dalam blog ni.. 

hehe..(gembira)

rasanya ini koleksi jenis pelik masuk dalam arkib aku. pelik yang mengujakan..selalu beli cd2 biasa gitu je paling pelik pun 6cd cromok tu tapi tu kira masih jewelcase lagi... yang ni memang keras kulitnya terasa peluru tu kalau sentuh .. isi dalamnya pastu ada buku kecil selit kat tengah tu. aku memang belum bedah sepenuhnya album ni.. aku ada dengar 2 cd sudah rasanya itu pun dengar2 je dulu satu cd pun sudah berbelas lagu.. ngam untuk hiburan jalan jauh ni. nasiblah lori aku tu tak ada cd playernya. jadi dirumah jelah banyak masa aku habiskan dengar muzik ni. itu hari aku sudah beli walkman kan ada lah sekali dua aku bawah gi kerja. tapi tak ada masa juga mendengarnya. tup2 rosak sudah walkman tu kiayam jugalah belum sampai setahun beli. nasib sempat bawa balik kampung dapat dengar jugalah aku kaset kat sana. aumm..

sambil2 aku menulis ni aku pun dengarlah kaset yang aku beli dulu kat di atok.. plan aku memang nak beli semua album megadeth ni fokus untuk format kaset je. tak sangka atok boleh tolong buatkan dengan harga yang berbaloi dan kualiti memang tak boleh nak pertikaikan puashati..terus beli. aku gi ambik ke pandan indah tu naik motor gila haha..

okey rasanya takat ni jelah bebelan aku untuk entri ni. kalau ada masa mood macam hari ni aku akan share lagi isi kotaknya..apapun juta thanks buat sahabat deaf atas pemberian ni moga dimurahkan rezeki selalu... aku betul2 hargainya dan akan tempatkan dalam koleksi istimewa aku.. hellyeah

3 ulasan:

  1. satu kepuasan dapat packaging mcm ni. power

    BalasPadam
  2. Aku dulu ingat Deaf main2 nak kasi sorang sekotak...aku offer nak bayar duit pos dia tak nak...
    tapi untung la ko dapat Warchest ni...susah dah nak dapat...kalau ada jual pun harga yahudi mabuk todi...haha..

    BalasPadam