Sabtu, 13 Februari 2021

MUTILATION - MASSACRE ON BODIES

 

Ini kaset aku pun tak tahu rilis bila. tapi aku memang suka dengan label afterlife prod. ni. jadi aku tengok lah dalam discografi label ni. terperasaan aku album ni. fuh harus aku cari ni simpan dalam koleksi. sebab band ni antara lagenda juga dalam pergerakan muzik bawah tanah tempatan. satu hari tu terperasan seller jual kat fb terus sauk tanpa ragu2. ohya rupanya demo ni ada dua versi rilis satu label basement rilis dengan mengekalkan artwork asal..  ohya lagi satu aku perna menyaksikan live band ni. masa dorang reunion kat metalcamp kalau tak silap. patut pun lagu2 mereka pendek2. masa tu rupanya main grindcore

menghidangkan 6 lagu termasuk intro dan outro. untuk extra trak no6 kurap dan nanah 1990. sound terhidang memang sedap dengar untuk rilisan bertaraf demo. pada zaman tu 1991 apa sangatlah kita harapkan dengan kualitas demo2 band bawahtanah kan. tapi untuk demo ni memang boleh layan. 2013 afterlife prod riliskan semula kaset ni. memang bertuah juga diri ni dapat memiliki kaset ni. dapatlah merasa aura2 kegilaan band yang menyimpang dari kebiasaan band2 besar kita sekarang ni. hail mutilation..

bukti bahan sejarah mereka juga penuh info diselitkan dalam inlay kaset ni. memang tak rugi memiliki...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan