Selasa, 20 Oktober 2015

Rage Against The Machine - Evil Empire


Tak perna pun aku ambil tahu perihal band ni, perna dengar namanya gitu2 saja.. hari tu aku pergi campbell masa kaset store day kan, sempat singgah pertama nak cari patches2 murah.. pastu ada satu rak kaset rm10 2 ketul, aku pun p cari2 lahkan nampak saja kaset ni aku sambar terus.. disebabkan oleh rakan blogger seorang ni, hari tu aku ada nampak postingnya, dan terbaca pasal band ni, tambah2 aku ingat lahkan cover album ni.. tak perna dengar lagu2 band ni sebelum ni, jadinya sampai rumah aku terus pasang kaset ni. walaupun ada lagi kaset yang lain aku beli selain yang ini.

bila play saja wow.. sedap siak muzik band ni, hati ku berkata juga ni hiphop ke, hahaha lepas tu cam bukan juga kan, besoknya aku kaji lah perihal band ni, ohya rupanya dorang main rap metal, patut pun macam bercakap saja vokalisnya tu, memang sempoi lah album ni, aku suka terus dengar, tak memboringkan,. layan. terimakasih lah sama kawan blogger yang ceta pasal album ni, kalau tak sampai skg aku tak dengar band ni.

lepas tu nak tahu lebih2 pasal band ni aku google lah kan, album2 nya berapa banyak kah, terlihat pula aku cover album yg org terbakar tu, huhu selalu aku tgk album tu orang jual, baru tahu pula album dorang. ok lah itu saja ceritanya.. yang pasti album ni mmg best ngam ditelinga ku, sesuatu yang baru gitu.. maafkan aku andai tersalah taip hehehe...

dari sini aku baca tu - belacanhangit

7 ulasan:

  1. rap metal pun ok juge...mmg best.. maybe ni cm linkin park jgk yer..ker salah hehe

    BalasPadam
  2. ratm is one of my favorite band ever and this album as good as the debut album.

    BalasPadam
  3. Aku tak dengar RATM...tapi kalau zaman budak2 dulu zaman beli kaset kerana covernya...konpem aku beli ni...cantik gambar covernya...

    BalasPadam
  4. Tom morello punya skil pemainan gitar memang pelik tu yg RATM ni nampak unik

    BalasPadam
  5. Aku tak dengar ni band tapi.. mereka adalah Ultimate. Mereka mempunyai hardcore fans yang sangat ramai merata dunia. Bila tengok kat youtube concert2 dorang memang nyata2 la fans Hardcore bukan saje2 nak datang tengok konsert gitu. Dan dorang punye cabang pecahan is it Audioslave? ke hapa tu? Like A Stone nye lagu la? Ko ada tengok dorang main atas bumbung theater kat New York? Tu kagum sangat, sila masuk youtube tengok...
    dan apa pun, Tom Morello tu adalah peminat Iron Maiden, dia cerita masa dia muda belajar main gitar dia akan dengar album Piece Of Mind, tapi dia cakap dia takkan main duel guitars macam Iron Maiden walau mereka pengaruhi dia, pasal dia tamak, nak main sorang. HAHA

    BalasPadam