Rabu, 29 Mac 2017

dah habis baca...

Di Bawah Lindungan Kabah

aku ada juga sedut filemnya, tapi tak ada masa nak tengoknya, banding ngan filem tenggelamnya kapal. yang tu mengujakan utk aku tonton haha.. ni macam kira cerpen saja, cerita di dalam cerita. kisah pasangan yang memendan cinta mereka, hinggalah dorang terpisah dan sampai masa meninggal dan tak sempat mengucapkan meluahkan isi hati masing2.. huhuhu tragis sungguh haha.

Komik Namamu 02
(kimi no na wa)

15 minit baca dah habis
bersambung..03

Hamka Ayahku

Semalam habis bacanya.. nak dekat sebulan juga baru habis baca. banyak ilmu aku dapat dalam buku ni, mula2 bacanya memang agak berat untuk dihadam, masuk pertengahan buku ni ianya betul2 menarik, kisah2 hidup ayah hamka ni seorang ulama masyur di indonesia sana, apa yang tak boleh lupa, bila mana masa jepun sudah masuk indonesia, segala ulama tunduk hormat pada ketua jepun, dia seorang saja yang tak tunduk, sebab baginya tiada manusia layak disembah melainkan allah yang maha esa. terperanjat juga jepun2 dengan kekentalannya, lepas ja dari perjumpaan tu, semua ulama yang hadir berlinangan airmata. baca lah buku ni kalau nak lebih detail lagi haha..

4 ulasan:

  1. MPH di JB tengah ada sales 20% untuk buku Hamka ni...kalau sempat nanti aku nak beli..thanks review.

    BalasPadam
  2. 15 minit dahbis? kau tak menghayati lukisan2 nye kot? haha.
    Terbaik la review2 ni.
    Errr... aku belum beli Gila Gila latest baru keluar. Nanti aku review apa lak modal 3 dara pingatan nak perkenakan Jai. hahaha

    BalasPadam
  3. Ada jugak buku hamka yang aku beli tak baca2 lagi.banyak karya2 dia yg best

    BalasPadam
  4. Tahniah la dah habis baca Ayahku. Jadi galakkan jugak utk aku teruskan bacaan

    BalasPadam