Selasa, 4 Jun 2013

ABHORER / BRAIN DEAD - ZYGOTICAL ECSTACY

ABHORER / BRAIN DEAD - ZYGOTICAL ECSTACY


SPLIT menggabungkan 2 band yang tidak payah diperkenalkan lagi,2 band yang berstatus cult!!

sebenarnya aku tak tahu pun yang CD ni akan rilis sebab selalunya ada flyer yang akan berlegar2 dalam internet sebelum sesebuah rilisan mahu diriliskan,tak pasti juga kalau flyer memang ada,tapi aku tak nampak.


zaman sudah berubah kertas flayer macam dah nak pupus rasanya,kalau dulu setiap sampul datang rumah mesti ada selit flayer kat dalam sekarang ni ada pun tapi tak banyak...suck!!


nak dijadikan cerita pada suatu hari aku on9 FB,tetiba terlihat ada gambar CD ni yang tengah hot kat wall,pergh memang terkejut juga dan teruja,sebab aku ni memang dah lama sangat tunggu rilisan dari brain dead terutamanya (walaupun lagu2 dalam split ni diambil dari rilisan terdahulu tapi ianya tetap memberi kepuasan)


masa CD ni rilis, dekat sudah dari tarikh metalcamp maka aku pun tak mahu order dulu,nak tunggu kat metalcamp nanti baru angkat,tapi hati dan nafsu ku memang tak dapat nak dikawal lagi,nak juga memilikinya,namun aku masih punya kesabaran.dekat metalcamp baru aku beli... yeye!!


belakang



LAGU2 dalam ni CD adalah dari rilisan mereka terdahulu,abhorer menyumbang 8 lagu. 6 lagu yang diambil dari rilisan mereka ZYGOTICAL SABBATORY ANABAPT (1996) dan 2 lagu bonus dari DEMO meraka RUMPUS OF THE UNDEAD DEMO (1989) yang betul2 membuat halwa telingaku mendapat vaksin yang semaksimanya,aaaaaaargh!!


manakalah BRAIN DEAD pula 9 lagu,pergh!! 5 lagu dari album mereka FROM THE ECSTACY + 2 lagu dari kompilasi DARK LIVE COLLECTION (1993) + dan 2 lagu dari LIVE DEMO mereka (1991)


berentung juga sebab dapat lagu bonus dari kompilasi mereka tu,mana tidaknya aku tak ada pun album kompilasi tu hahaha...


tak payahlah aku cerita pasal soundnya dapatkan terus cd ni,sebab 2band ni bukan calang2,yang pasti bunyian dari cd ni memang sesuai didengar seisi keluarga..jejeje!!


CD ni juga amat menarik sebab gambar2 lama mereka ada disertakan sekali,dan yang paling mengejutkan lirik2 lagu brain dead ada terselit juga.BEST!!


lirik lagu BRAIN DEAD

ABHORER

Bagi yang belum memilikinya dapatkan lah sebab ianya tak kan dirilis semula,ianya dicetak terhad 1000 keping, copy aku bernombor 215/1000 hehe.. tahun diriliskan 2013 jejeje!!

jika berminat boleh lah menghubungi alamat dibawah ni..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan