Rabu, 26 November 2014

PANGGILAN PULAU PUAKA 1998 - 2004

ALkisah kompilasi berpuaka di malaysia ni, semalam aku telihat post kat fb rakan list panggilan pulau puaka ni. sebetulnya aku memang tidak tahu ada berapa banyak rilisan PPP ni, selepas melihat list tu aku terus terfikir, ini saja kah yang perna diriliskan, dengan perasaan teruja aku selongkar koleksi aku, cari ada berapa sudah kaset ppp dalam koleksi aku...

tarah....

ohye ternyata ada 5 kaset sudah, bermakna hanya cari 2 lagi, hahaha.. keterujaan tu kembali, memang aku lama dah google kompilasi ni, tapi tak jumpa mana2 artikel yang tetaip dalam alam maya ni, ada pun sekadar gambar, tiada info sahih, bila aku lihat list kat bawa ni, aku terus yakin, walaupun aku tanya hanya ini sajakah koleksi kompilasi ni, mengikut apa yang aku tahu,, ya seperti list kat bawa ni


PANGGILAN PULAU PUAKA HELLIST (Label: Psychic Scream Entertainment)


Panggilan Pulau Puaka (1998)
Panggilan Pulau Puaka II (1999)
Panggilan Pulau Puaka III vol. 1 (2000)
Panggilan Pulau Puaka III vol. 2 (2000)
Panggilan Pulau Puaka IV vol. 1 (2001)
Panggilan Pulau Puaka IV vol. 2 (2001)
Panggilan Pulau Puaka Paling Puaka (2004)


ini sajalah yang ada, senang cerita sapa yang nak tahu tentang kompilasi ni, inilah dia jawapannya, macam aku memang aku gembira mengetahuinya, bukan apa, jaman ppp ni, aku tak kenal metal lagi hahahaha k bai semoga pencarian kita akan berakhir...

edit 12/12/14
ada penambahan info. info kat atas tak lengkap.
aku baru jumpa gambar dari rakan fb.
list kesemua album PPP ni seperti gambar dibawah
kredit gambar bro othman

PANGGILAN PULAU PUAKA HELLIST (Label: Psychic Scream Entertainment)

Panggilan Pulau Puaka (1998)
Panggilan Pulau Puaka II (1999)
Panggilan Pulau Puaka III vol. 1 (2000)
Panggilan Pulau Puaka III vol. 2 (2000)
Panggilan Pulau Puaka IV vol. 1 (2001)
Panggilan Pulau Puaka IV vol. 2 (2001)
Panggilan Pulau Puaka V vol. 1 (2002)
Panggilan Pulau Puaka V vol. 2 (2002)
Panggilan Pulau Puaka Paling Puaka (2004)


7 ulasan:

  1. aku ada yg pertama dan kedua je... yg pertama kaset, yg kedua kaset dan cd...huhu..

    BalasPadam
  2. then ko buat la detailed info dan fotos, nanti lain orang google boleh dapat maklumat.
    buaat la buat la

    BalasPadam
  3. cuba cari PPP versi berapa yg ada band manggas?

    BalasPadam
  4. pc kokak - huhu.. aku nak kumpul kaset saja. cd tak mau, mahal HAHA

    deaf - haha.. nanti lah aku buat bila aku dah jumpa kesemunya.

    ijau - manggas rasanya dalam ppp pertama kot, kat aku ni tiada band manggas.

    BalasPadam
  5. dulu masa ko buat entri pasal ni...aku check kaset aku...konpem aku cuma ada yang ke 2..

    BalasPadam
  6. Aku penah beli yg pertama..tapi lesap kena kebas

    BalasPadam
  7. Salam, lirik dead sun - walking away dalam PPP 3 vol 2, boleh share tak?

    BalasPadam