Rabu, 8 Februari 2017

Sofea - Anak Liar



Nak cerita sikitlah, masa raya cina hari tu aku ada gak p cari cd2 rock nak memukat lah kiranya, target aku gi subang kedai lp tu, tapi sampai sana tak adanya jual cd2 rock lama, kebanyakannya lp ja dia jual bagi yg suka lp mmg tu lah tempatnya, aku hari tu pertama kali masuk, ada juga beberapa kali aku p sana masa jualan kaset store day, tapi tak perna masuk, hari tu masuk mmg rambang mata juga lah tgk jualannya, cuma tu lah aku nak cari cd2 rock lama. lepas tu kami p amkop mall, hari ahad ada jualan kaki lima tu, ada juga menyelam sana tapi tak dapat apapun. kedai cd victoria kah apanamanya tu haha yg ni memang aku jangkakan tutuplah kan, hanya cina true saja menjual tahun baru cina kata kawan ku haha.. lepas tu kawan sudah pesan kl tutup, hati tetap juga nak kesana, sampai kl satu bangunan cambel tu tutup wakakaka rugi bayar paking rm6., terus balik pekena coto cinta kat bayu tu. aku sempat beli satu patches saja kat amkop. aduiiilah..
kang aku balik rumah tak bawa cd mati aku dicakap dating. mau tak mau aku p tesco tempat aku sambar cd anak liar ni. bukti geng. hahaha.. Okey cerita pasal album ni kawan2 blogger lain pun sudah lama cerita kan, aku dulu ada kasetnya ni gambar cover album kat cd tu, ntah presing keberapa tu, lagu2 dalam ni semuanya sudah melekat dalam ingatan. sound album ni bagi aku mantap jugalah banding ngan album kembali. lepas ni kalau terjumpa boneka pentas ngan cover kuning tu aku akan beli lah alang2 kan, buat koleksi. rasanya itu je lah cerita nya,,. k.

7 ulasan:

  1. Hahaha. Ko selfie ler depan kedai victoria amcrop mall yang tutup tu. Bukti..ko buru cd, bukan buru dot dot dot. Hahaha

    BalasPadam
  2. "kang aku balik rumah tak bawa cd mati aku dicakap dating."

    Part ni memang nak tergelak.. Hahaha.. Mujur tesco bukak..

    BalasPadam
  3. Hahah..kena ada bukti tu.nasib baik ada bukti.tapi aku rasa bini ko mesti paham hobi ko..dari abes duit untuk yg bukan2 biar beli cd atau kaset kan

    BalasPadam
  4. Haha...kalau aku pulak...kena nyorok2 beli cd....haha...

    BalasPadam
  5. terbaik ada bini yang prihatin camtu.. setidak-tidaknya itu tandanya, dia masih sayangkan suami dia la tuhh.. hehe

    BalasPadam
  6. isteri masih ragu2 dengan hobi suami, hehehe...

    BalasPadam
  7. Rusty Blade boleh mula dengan album Rintangan Hidup Dunia. Tapi kalau kau tak cerewet dengan packaging, kau beli cetakan Life Rekod boxset 3 in 1. Cetakan 2011 tak silap. Semua tiga album penuh Rintangan Hidup Dunia, Berat dan Awas, dan 5 lagu dari EP Ikrar Perwira dipecahkan dan dimasukkan ke setiap keping cd. Rusty Blade is pure heavy metal melayu. Maybe the best ever dan tak dipertikailah muzik mereka dahsyat dan suara Yantzen is so unik. Yang aku beli tu sekeping2 cetakan 2016 so harga 20++ RM cuma ikrar perwira is 29RM. Boxset aku cakap 3 dalam 1 ialah about 30RM shaja. So kalau tak cerewet staert with boxset dapat semua lagu,

    BalasPadam