Rabu, 2 Mac 2016

pack!man - crisis punk to death




nak cerita pasal kaset ni, kaset ni aku beli dgn harga rm17 temasuk poslaju, walaupun tgh berpuasa skg ni, melihat gambar kaset ni diiklan dalam ruangan fb aku, terus tergerak hati utk menyambarnya jajaja.. ohya apa beza punk ngan hardcore tu ya, kata penjualnya, ni band main stail hardcore 90an, tapi aku kan nda biasa dgn muzik macam ni, jadi aku ikut saja lah tajuknya tu, ada pekataan punk situ..hehe...

ok utk kaset ni, ada 10 lagu yang dihidangkan, setiap lagu hanya berdurasi tak sampai 2 minit, lirik lagu ada disertakan, mmg sempoi bagi aku, klu tak ada lirik mmg aku tak akan faham lah apa yang dinyanyikan, mungkin ambil masa nak dihadam, disebabkan ada lirik, senang saja nak hadam lagu2nya. utk sound dalam kaset ni, ianya sangat2 mengujakan, mulanya agak mendap soundnya, bila aku periksa head tape aku, rupanya aku belum cuci huhu.. lepas saja aku cuci head tape aku, sound dia kebabom,,cenggini beb (y)..

utk band ni aku tak tahu asal mereka dari mana tak disertakan info dalam kaset ni, hanya email mereka saja. apapun kaset ni tetap layan, harap2 ada lagi rilisan mereka selepas ini aku miliki, sbb band ni sgt2 bagus, sound mantap... k itu je..

4 ulasan:

  1. Semalam aku baca artikel, masyarakat di London yang maaih amalkan budaya punk dari zaman 60an makin pupus. Kerana budak2 sekarang macam2 aktiviti isi masa mereka, komputer games semua, dan jugak size keluarga dan size rumah berubah, so budak2 tak stress sangat nak carik jalan keluar and join punk community. Aku rasa ni real punk la kot? Haha

    BalasPadam
  2. aku blum dpt hidayah lg nk merasa cuba dgr mujik punk ni.. sampai skang aku xtau ape itu punk.. yg aku tau mcm dia rambut stail kapak tu jek hehe

    BalasPadam
  3. Tak berapa minat sangat punk ni...tapi layan jugak la...

    BalasPadam