Khamis, 27 Oktober 2016

BURNMARK'S



Burnmark's CD 2016

band ni tak banyak info juga aku tahu, album ni pun pertama kali dengar semua lagu2nya, ada juga aku dengar di utube beberapa lagu dengar macam tu saja, melihat kaset2 nya dulu yang dijual di fb tu, sebelum rilis nya cd2 reisu ni, ianya mengujakan untuk dimiliki, namun harga kasetnya sendiri tau lahkan, ianya amat2 keras, jadi mampu tengok saja. siapa sangka tahun 2016 adalah tahun yang begitu mengujakan buat pencinta muzik rock lama tanahair, dengan lahirnya album2 lama dalam bentuk cd dengan kulit album yang asal, siapa tidak teruja haha.. bagi aku sendiri yang baru lahir diera emas rock kapak malaysia yang tak perna merasa pun era tu, melihat rilis cd2 ni, ianya sesuatu macam merasa lahirnya di era tu cuma bezanya skg kita sudah ada internet hahaha...

untuk album ni aku nak kata best pun tak juga nak kata tak best pun tak juga hahaha... kira album ni sedap dengar tapi tak meninggalkan kesan macam sesetengah album tu, dengar saja adalah lagu2nya melodinya yang melekat kat halwa telinga, berbeza untuk album ni, ianya sedap2 gitu saja masa dengar, ini bagi halwa telinga aku lah kan, lain orang lain lah penerimaanya. aku suka lagu Ayah dalam ni melodinya sedap. lagu2 lain pun ok juga bunyi gitarnya memang sedap, jarang2 aku dapat dengar bunyi gitar yang sedap dari vokalnya, untuk album ni muziknya layan, cuma itulah sedap masa dengar saja.

ok lah itu saja cerita cd ni.. aku tak kaji lagi band ni, berapa kah album dorang.. bagi generasi baru macam aku ni, memang hambar jugalah dia punya info dalam inlay, lain lah band macam xpdc search wing dll tu semua kenal lah line upnya utk band2 begini aku mmg tak kenal salah satu pun anggotanya, mana satu main gitar mana satu penyanyi.. hahaha.. nasiblah jaman internet sudah, kejap lagi aku akan menggoogle cari info yang lebih lagi untuk diri ini.

kbai

7 ulasan:

  1. aku suka album burnmarks ni.. penuh nostalgia

    btw.. burnmarks rilis 3 album kesemuanya (info utk sharing)

    BalasPadam
  2. Lagu Ayah tu ada persamaan dengan Shape Of Things -Gary Moore

    Apa2 pun album ni jadi best pada aku pasal kerja gitar gitarisnya, Joe..

    BalasPadam
  3. ade dalam 5 kali je aku dgr album ni sejak ia direissuekan.. next album Asmara yg ala2 yngwie tu bila ntah nk rilis...mcm senyap jek soni mujik ni...

    BalasPadam
  4. Hi
    Grzechu from Host here
    http://www.metal-archives.com/bands/Host/3540282736
    Here You can check my old demos
    http://ascoven.blogspot.com/2016/09/host-host-2008.html

    Are You interested in trade?
    I have some stuff for sale/trade,check it
    https://www.discogs.com/seller/nasierszyca/profile

    BalasPadam
  5. Kalau aku susun band kegemaran juara juara rock.
    Burnmark paling last.

    BalasPadam
  6. Band ni sekampung dengan aku.amy drummer burnmarks tu skang selalu org jemput dia jadi juri kalo ada petandingan karaoke kt segamat.yg tak best dlm album ni lagu secebis rayuan tu rakaman semula.hampeh betul

    BalasPadam