Rabu, 1 Februari 2017

Tormentor - Blasting Torment




Salam semua, untuk entri permulaan bulan 2 ni aku nak cerita pasal kaset tormentor ni, band ni berasal dari sabah, dorang main thrash metal, pertama kali dengar lagu mereka ni dari rilisan kompilasi undertheground yang kimar rekord riliskan tahun lepas, dengan lagu mereka kelibat bangsat, memang terbaik lagu tu suka aku dengar, bila dapat info kaset ni rilis tak tunggu lama sambar satu terus buat koleksi haha..

Ada 4 lagu dalam ni, lagu2nya rancak bermelodi, suka dengar suara vokalisnya, selain dari solo2 dalam lagu mereka 4 lagu ni cukup memuaskan halwa telinga aku, kalau korang minat thrash gerentilah akan suka dengar lagu2 mereka ni.


tak pasti juga kalau rilisan ni perna diriliskan sebelum ini dalam format cd, sebab tak follow sangat band ni pada mulanya, lepas mendengar rilisan ni tambah suka lah dengan band ni, harap2 dorang akan terus berkarya dan jangan jadi macam kebanyakan band2 kita keluar satu dua demo trus senyap, haha

korang layan lah lagu dalam utube tu, jarang2 band baru kita menulis lirik dalam bahasa melayu ni, respek utk band ni k itu je.

lepas ni akan menyusul pula entri2 berkaitan cd2 rock lama malaysia. tunggu.... haha

9 ulasan:

  1. Dah cuba dengar...memang sedap...kalau ada cdnya teringin juga nak sekeping..

    BalasPadam
  2. dah dengar jugak,ok boleh tahan.cover kaset lawa kaler purple gitu.

    BalasPadam
  3. ermm... not bad and sounds great.. TQ

    BalasPadam
  4. Hybrid Children? Lain macam unik tajuknya..

    BalasPadam
  5. Hybrid Children? Lain macam unik tajuknya..

    BalasPadam
  6. Zaman dulu, pertama kali Loudness main kat pulau Sentosa Singapore, abis show Rockers nye vokals diinterview untuk Radio Melayu, best ke show? Dan dia tetap beri jawapan yang relevan dan sesuai hingga sekarang. Band tempatan kalau dapat equipment, sound system, dan semua la apa yang band omputeh dapat dari segi production dan apa pun, band tempatan boleh bersaing dengan mana band omputeh. Tempatan basically rock bands Singapore dan Malaysia. So basically sama dengan band ni, ni dwh bukan early 80s tapi dah lebih 30 tahun ke hadapan. Teknologi dah berubaha.

    BalasPadam
  7. Hi kawan,
    aku tengah cek out Overkill terbaru.
    Dan aku tengok video promo untuk album terbaru..
    starting dia ku tengok, terus aku teringat kau.
    Starting dia je ok, yang lain2 adegan tu takde kena mengena haha.
    starting je part kaset tu, watak tu dengar kaset pakai walkman
    https://www.youtube.com/watch?v=GSbgxG-jLMU
    Overkill Goddamn Trouble.

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha terima kasih infonya sudah tgk tadi haha..

      Padam