Khamis, 16 Julai 2020

Den - semudah itu



holaaa... 

apakah..? haha aku pun tak tau sebenarnya ini adalah album pertama den bisa.. ya rasanya bukan aku seorang saja. sebab den bisa muncul dulu di kampung dikenali dengan lagu2 hit bajau nya. ingatkan dia muncul dari sabah sajalah.. 

rupanya den sudah bertapak dalam industri muzik malaysia sebelum dia meletup di sabah. dengarnya ada dua album dia rilis dengan label universal muzik. aku harap dapat jumpa album tu dlm bentuk kaset. 


okey jumpa kita cerita pasal album ni. memuatkan 12 lagu gitu..lagu2 yang mendayu2 berlirikkan cinta gitu.. huhu.. jika sudah jatuh suka ngan den bisa versi bajau rasanya tak ada masalah hadam album ni. sebab dalam beberapa album den bisa pun dia banyak rojakkan albumnya dengan lagu2 dari perbagai bahasa dalam suku sabah sana.. 

ohya album ni rilis tahun 1997.. aku pun berbagi juga nak beli sebab aku bukannya diehard sangat ngan den bisa ni. ada beberapa lagu bajau nya yang boleh kata masa aku remaja gitu wajib nyanyi lah kalau time melepak ada kenduri tahlil.. jadi lepas aku kira2 gitu beli sajalah.. mana tahu satu hari nanti aku dapat lengkapkan koleksi kaset den bisa... 

okey lah lepas ni aku tampal album dia lain.. kenapa aku cakap nama dia den bisa. sebab memang di kampung orang panggil den bisa...

nota/ aku nampak dr rizal beli cd den bisa kat fb haha nampak macam lagu2 full bajau album tu.. haha nanti kalau tak faham boleh tanya kita.. hehe

k jumpa lagi di halaman seterusnya


1 ulasan: