Selasa, 8 November 2016

Zainal Abidin - Orak Arek




Salam semua.. nak cerita pasal kaset zainal abidin ni. semalam dengar balik kaset ni mengujakan seperti pertama kali beli masa kaset store day hari tu, kaset ni aku beli rm5. kondisi  tiptop, kaset ni dibeli mengkikut kata hati saja, tak pena pun dengar album2 zainal ni sebelum ni, rasanya aku ingat satu lagu saja aku suka dengar,  lagu bertajuk puteri, lagu ni memang best, ngam2 masa tu aku punya aweks nama dia pun puteri, perghhh.. hari tu dia add aku kat fb, aku approve je, tengok fb2 dia, dia pun sudah bahagia dengan keluarga dia, tapi aku rasa musti dia tak perna lupa aku. sebab hadir ku dalam hidupnya akan meninggalkan kesan yang begitu mendalam, sebab cintaku padanya seluas lautan.... cehh namun cinta itu pudar sebab dia yang menghancurkannya, walaupun kecewa nak mampus masa tu, syukurlah kerna perpisahan itu juga aku dapat jumpa isteri aku sekarang ni....aummmm hahahaha terluahkan plak dalam ni.. sayang juga lagu puteri tak ada dalam album ni, kalau ada dengar saja musti ingat kisah2 lalu...

ini kira album live lah kan, sebab hanya ada 2 lagu baru saja rakaman baru, yang lain tu live, dorang main dekat jepun sana, boleh tengok gambar ketiga tu utk detail tempat2 kat jepun tu. baru ku tahu zainal perna buat show kat jepun, masa mula2 play kaset ni, intro dia suara gadis jepun memperkenalkan zainal abidin ni.. mengujakan beb, dia punya sound dlm ni pun mantap, dalam album live ni dia punya bunyian2 gendang tu memang kuat, tradisional betul lah rentak muziknya, dengan suara zainal abidin tu rasanya orang jepun tak faham bahasa pun boleh terhibur dengar lagu2 yang dipersembahkan dalam kaset ni.

kira kaset ni satu pembelian yang bagus buat aku, sebab ianya unik menghiburkan..

k itu sajalah ceritanya...oh puteri malam ku ini tiada pujuk rayu mu...ooohhh gitu kah lagunya kalau tak silap aku, (nyanyi gaya zainal tau) k

6 ulasan:

  1. zainal abidin ni aku minat masa beliau bersama band headwind jer dulu.. pas tu dia gerak solo, aku dah tak berapa nak layan dah.. mungkin krn konsep world music dia tu tak sejiwa dgn aku..
    btw.. jom singgah ke blog yusrina bro d'arsil.. ada band motley crue disana.. zass

    BalasPadam
  2. Hahah..jiwang pulak harini.untung bro dpt kaset ni.mmg rare ni payah nak jumpa album orak arek ni

    BalasPadam
  3. tak pernah dengar...zainal ni cuma biasa lagu hijau dan lagu filem kartun tarzan jer tu...

    BalasPadam
  4. Masa beli album nie dulu dapat CD free gift...kalau jumpa CD tu jgn fikir panjang brader...rembat jer

    BalasPadam
  5. mak uii mat metal sdh kluar ayat2 bunga dah...haha.. untung ko dpt kaset ni dgn harga rm5 je...klu kt online mau rm30-rm40 sebijik plg murah... aku minat zainal ni album yg ade lgu psl alam sekitar tu jek...pe tajuk lgu album tu? album tu memori bg aku

    BalasPadam