Sabtu, 10 April 2021

SLUM SCUM - MENACE TO INSANITY

 


Satu lagi album metal klasic tempatan yang aku dapat tahun ni. pemburuan aku agak perlahan untuk melengkapkan koleksi kaset album2 klasic tempatan. ada nampak pun cepat saja orang lain sambar. jadi apa yang sempat aku nampak memang aku akan beli jika ngam dengan bajet serta kondisi kaset tu.

banyak band2 tempatan masa era emas kelahiran band2 metal tempatan tapi jarang yang dapat mengeluarkan album. ada yang sekadar demo saja. tapi slum scum ni sempatlah meriliskan album ni di era emas tu. mereka memainkan irama grind death.. album ni rilis tahun 1993. mengandungi 8 lagu sedap juga layan lagunya. sudah namanya klasic gitu aku memang akan suka tanpa prejudis.

rasanya perna dirilis semula dalam format cd tahun2 kebelakang dimana label yang sekadar merilis tanpa ada apa2 yang mengujakan pun siapa ada beli cd2 metal memang tahu lah kualitinya haha. aku ada simpan juga cd tu.. dapat memiliki versi kaset ni memang aku gembiralah.

k itu je haha

2 ulasan: