Rabu, 21 Januari 2015

Brain dead - From the ecstacy (KASET)

terbaik lukisan ni, anak aku suka tengok,haha

aku nak cerita pasal bungkusan yang mendarat sabtu lepas, yang berisi kaset brain dead from the ecstacy, album yang cukup cult dalam pergerakan muzik metal malaysia, diriliskan 23 tahun lepas, ohya ini bukan lah pertama kali album ni diriliskan semula dalam format kaset, setahu aku ada versi kaset lain, tahun lepas dikabarkan oleh pemilik thrashingfist dalam fbnya yang mengatakan akan merilis semula album ni dalam format cd, untuk kedua kalinya terhad, dengan menggunakan cover depan yang berlainan.

aku kurang teruja juga sebab aku dah memiliki rilisan yang pertama dan juga versi cdr yang aku beli kat camble suatu masa lalu, satu lagi split ngan abhorer tu pun sama saja lagu2nya, aku abaikan saja berita tu, tapi dalam hati aku kalau ada bajet lebih boleh lah beli untuk disimpan jadikan koleksi.

bila rilis cd tu, dikabarkan pula akan rilisnya versi kaset, yang ni kabar gembira dan aku teruja mendengarnya, sebab aku tak memiliki lagi versi kaset untuk album ecstacy ni, hujung tahun lepas diriliskan terhad 200 pcs saja, dan aku dikabarkan 100 pcs pertama sudah sold out, tampa banyak fikir baik sambar cepat, nanti abis nak berangan pun tak ada guna. haha

kaset dan cd bagi aku lahkan memang ada bezanya dari segi feeling sewaktu mendengar tu, mendengar kaset ni agak seronok rasanya sungguh mendamaikan jika nak dibandingkan dengan versi cd, tapikan ada satu problem juga lah kaset ni, kena rajin lap headtape, kalau tak sound timbul tenggelam., semalam saja aku pasang kaset ni, hampir hancur tali kasetnya, calar, nasiblah aku menyedarinya, kalau tak kena beli lagi kaset baru, mungkin dalam 5 saat tali kaset berombak aaaarghhh!!!.

dalam inlay kaset ni ada interbiu ngan ein vokalis band ni, yang menampakkan tanda2 akan adanya rilisan baru yang akan menyusul tak lama lagi., aku berharap sangat2 band seperti brain dead ni meriliskan album baru, kalau dulu2 memang faham lah susahnya nak dapatkan deal buat album, sekarang ni, lihat saja band2 baru, berlumba2 rilis album demo apa saja, tak kiralah sound hancur, janji ada rilisan huhu.


kalau lah lagu2 dalam ni berlainan alangkah indahnya, ataupun ini adalah album2 yang  diriliskan brain dead, tapi sayang, lagu2 sama saja. diambil dari album yang satu, warna hijau tu tribute untuk mereka.

oklah itusajalah catatan buat bungkusan dan kaset ni. kbai.

6 ulasan:

  1. 23 tahun dari sekarang, orang masih akan masuk blog kau untuk baca posting ni...
    Thorpunyehammerbaik la...

    BalasPadam
  2. tak follow sangat Brain Dead ni..ingat2 lupa dengar zaman Live Demo dulu...dan tak pernah ada kaset "From The Ecstasy"...dulu2 tengok cover dia terus teringat "Coma of Souls"...

    apa-apa pun ko kena cari versi LP...baru complete koleksi tu...heheh...

    BalasPadam
  3. tu la..tengok cover teringat 'coma of souls'.. betul tu cari versi lp lepas ni..heheh..racun tetap racun

    BalasPadam
  4. dari segi packaging versi 2013 cd/tape aku rasa yg terbaik...so mmg berbaloi memilikinya...aku x kira sound tu bukan dr master tape..klu nk tgu dr original master mmg smp kiamat x dpt la..kena ada kereta mcm dlm movie back to the future baru bole dpt kaset 1st press dgn sound ori dlm master...heheehe trus terang aku ckp fakta yg sebenar metalhead dkt luar sana dorg xnk dgr band malaysia yg ala2 florida death metal or swedish death metal..dorg tercari2 band yg mcm brain dead, old sil khannaz n silent death..sbb itu trademark muzik death metal malaysia..

    BalasPadam
  5. deaf - haha
    berteromber,rafi - mustahil dapat LP tu. hahaha
    nekrobanger - memang betul. oh begitu ke faktanya thx lah infonya.

    BalasPadam
  6. Best! tapi takpalah, dah ada versi Keset asal, CD re-released dan split pun jadilah... hehehe! Cuma versi LP tu. rasanya dah habis. Adeeehh... harap2 deorg re-press lagi versi LP tu hahahahahaks!

    BalasPadam