Selasa, 12 Mei 2015

The God World Only knows



hello semua ni aku nak kongsikan cerita anime ni, lepas cerita bleach yang agak memboringkan kebelakangan ini. aku ambil keputusan utk beli anime ni. yang ni musin ke 3 dah, satu dan dua aku dah tgk. aku mengharapkan lebih utk musin ni, tapi sayangnya tak seperti yang diharapkan. haha.

anime ni mengisahkan seorang pelajar lelaki yang sangat obses ngan game memikat gadis2. bila mana satu hari dia tertekan perjanjian ngan syaitan, utk membebaskan roh kesuyian yang bersarang dalam badan gadis2 jelita, nasiblah gadis2 jelita kalu yang tak cantik payah juga nak jadi staring anime ni hahaha. perjanjian dgn syaitan ni dia tak jangkakan. bila dia cakap tak mau. memang putus lah kepalanya. maka terpaksa lah si keima ni menuruti perjanjian tu utk menyelamatkan dirinya.

sebenarnya keima (staring) dalam siri ni. bukan suka pun dengan dunia nyata. dia banyak habiskan masa dia main game. siri 1 memang best., no 2 pun best. apa yang ada pada musin 3 ni kan, memang agak hambar juga. ditambah2 subtitle nya translate dari google. mampus aku nak fikir.

siri tiga ni kan kisah 2 siri terdahulu digabungkan, kalau dulu tu bila keima ni cium gadis yang jatuh hati ngan dia. terus lupa., tapi dalam cerita ni, 6 gadis2 dari berapa banyak gadis yang dia cium, mengingati keima ni., ada satu dua babak tu menarik juga. hahaha  tapi aku tertanya2 seolah2 aku terlepas sesuatu anime ni. ntahlah. ok lah itu je ceritanya, aku bukan pakar dalam merungkai apa dalam ni. haha itu je lah. k jumpa musin ke 4 nanti. 

6 ulasan:

  1. Awek2 anime jepun ni tetek mesti bolat2 eh..hahah

    BalasPadam
  2. tak follow anime...memang lah aku tak tau...

    BalasPadam
  3. klu aku plak more pada yg jenis lawan2/ punya..

    BalasPadam
  4. kahkahkah! terbaik bro! aku ada sedut anime ni taoi tak tengok lagi huhuhuhu!!

    BalasPadam