Khamis, 30 Januari 2014

CROMOK - THE GREAT A METAL MANIFEST

banned on radio
cromok the great
semalam aku pergi klang ada urusan,dah singgah kat sana aku masuk kedai jual cd-cd indon.beberapa bulan lepas aku memang ada singgah kedai ni,masa tu terlihat cd cromok juga,keluaran terbaru,plan memang nak angkat yang tu saja,bila aku lihat cd tu dah tak ada,yang tinggal hanya cd the great saja ni..hampa juga, fikir dan fikir aku beli saja lah cd ni..
double cd
album kompilasi ni aku dah ada versi kaset masa memula rilis tahun 2006,masa tu aku memang tak minat beli cd..versi kaset ada double kaset juga sama macam cd ni,tapi sayang kaset A dah dimakan oleh tape player dan tinggal sekarang dalam simpanan hanya kaset B,cover pun dah ta ada.
inlay simple saja
inlaynya sama seperti kaset yang perna aku miliki dulu,hanya sekeping saja,tak ada ucapan dari band pun,hanya tajuk lagu dan tahun diriliskan serta pengubah lagu tu saja yang tertulis,tapi aku tak kisah sangat pasal tu,bagi aku lagu yang terkandung dalam album kompilasi ni yang aku ambil kira. ada 30 lagu dalam ni,15 lagu untuk satu cd,puas hati dengan harga rm29.90 saja, semua lagu2 best cromok ada dalam ni.
cromok cd dan kaset
nah lihat gambar kat atas tu,hanya ada tinggal seketul saja versi kasetnya,dan cover kaset tu aku buat sendiri,tak suka lihat kaset berbogel.. kalau aku ada kedua kaset ni,tak mungkin aku beli versi cd.

sekarang ni aku menunggu kaset cromok your truly,sampai nanti aku ceritakan kaset tu,lepas tu aku buat satu entri cerita pasal cromok,macam mana aku boleh meminatinya..kalau dilihat azam aku tahun lepas memang aku nak kurangkan beli cd ni,disebabkan deman cromok yang melanda diri sekarang ni angkat saja lah hehe...

ni lagu-lagu dalam album kompilasi ni aku copy dari metal arkib..
Disc 1
1. The Ulek
 
2. Metallurgical
 
3. Memories
 
4. Stranger
 
5. Suffer
 
6. Struggle
 
7. Misty
 
8. Enough
 
9. Saviour
 
10. Seedling
 
11. The Gift
 
12. Siblings
 
13. Shadowplay
 
14. I Do
 
15. I Don't Belong Here
 
 
 
Disc 2
1. Another You
 
2. Maram Perapu Kepunden Paran Sekeper
 
3. Journey
 
4. Rival (Siblings II)
 
5. Who Cares What You Think
 
6. Crossed
 
7. Error
 
8. Resemblance (Rival II)
 
9. Unicorn
 
10. The Other
 
11. Nightmare
 
12. Somewhere Anywhere
 
13. Dying to Live
 
14. Obsessed
 
15. Untitled

lepas ni aku nak cari cd kompilasi terbaru yang rilis senyap2 tu huhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan