Khamis, 20 Ogos 2015

Buah tarap

klu suku kami panggil buah marang..




nak cerita pasal buah ni pula, masa balik kampung hari tu, aku rasa belum musinnya, sebab yang jual sikit2 saja, itu pun tepi jalan, masa aku pergi pasar nak beli lauk, ternampak buah ni, terus saja aku beli, sememangnya buah ni antara dalam list aku nak makan bila balik kampung. kat tempat tinggal aku di klang ni, tak perna lagi aku tgk orang jual, ada yang ckp buah ni hanya berbuah di borneo saja, ntah betul ke tidak. tapi memang tak ada jual kat pasar2 malam klang, yang banyak duriannn... apapun kalau aku makan buah ni, ianya terus mengimbau jaman kanak2 aku dulu, rasanya dulu2 mmg murah buah ni. lepas makan kumpul biji2 dia, lepas tu kasih goreng memang 2 kali sedap.. harga satu ni rm3. kalau pergi borneo jangan lupa makan buah ni, rasa manis lembut dan sedap..hahaha.. kbai.

8 ulasan:

  1. mula-mula aku ingatkan nangka atau cempedak...rupanya buah lain...tak pernah jumpa ni....

    BalasPadam
  2. wow..
    something new.
    Thanks for sharing.
    Blog ko ni masa depan orang semua masuk pasal jumpa dari goggle. Even lepas kau dah stop blogging nanti

    BalasPadam
  3. tekak aku dari dulu sampai skrg tak dapat terima buah tarap... xtau kenapa, lepas makan seulas mesti rasa loya

    BalasPadam
  4. Isi dlm dia mcm cempedak buah dia pun mcm buah sukun je

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. aku tak pasti. tapi buah ni memang aku tak nampak kat klang.

      Padam
  6. wow!! unik! buah-buahan nadir ni memang susah nak jumpa huhu!

    BalasPadam