Ahad, 11 Oktober 2020

Torturer - oppressed by the force

 


nak cerita pasal band ni.. kat tempat kerja aku tu ada seorang kawan kira abang jugalah nampak macam biasa2 saja. rupanya orang lama juga dalam pergerakan metal bawahtanah tempatan.. kerja kami ni pepagi saja boleh bersua muka lepas saja semua panjat lori masing2 terus mengikut haluan sendiri mengikut arahan job yang diberikan.. dia memang tau aku ni penggemar metal sebab kadang aku pakai juga baju2 metal ke tempat kerja. satu hari tu serentak lori kami masuk bengkel. jadi banyak masalah kami bercerita pasal band2 metal ni. aku pun baru tau bila dia kenal bebudak lama metal klang shah alam semua. kiranya dia pun perna join jadi drumer untuk band kat shah alam. kami bertukar2 cerita band2 yang kami minat.  dia syorkan aku dengar band torturer ni aku dengar sekali saja gitu.  pastu aku nampak lah kaset ni ada jual kat fb. aku beli lah walaupun terpakai.  lepas aku dengar makkk aiiii. padu gilababi nya muzik apa kebuasaan dorang hidangkan dalam album ni memang mengujakan untuk di dengar.. sampai sekarang aku dan dia sudah sekepala mungkin masa2 kurang untuk kami lama2 duduk semeja gitu. aku ajak juga lah turun gig sebelum covid dulu. dia pun macam dah tak teruja masa zaman mudanya. tapi masih tetap dengar muzik metal sampai sekarang.

untuk info band ni dari chile dan masih aktif hingga kini. album kaset yang aku miliki ni rilis tahun 1992.. aku ada perna tengok satu label tempatan rilis versi kaset tapi sudah ku pm tapi tak ada jawapan mungkin sudah sold out kali. kalau aku nampak versi cd ada yang jual album ni aku tetap sambar.. 

terima kasih kawan untuk rekomen band ni. aku suka dan terhibur..

2 ulasan:

  1. Lama tak dengar band ni... Aku ingat2 lupa lagu2 nya...

    BalasPadam
  2. tambahan info hari ni 15hb.. aku jumpa kawan aku tadi. dia bagitau dia last bulan ni kerja. dia sudah dapat panggilan tempat kerja baru...sob sob sob

    BalasPadam