Selasa, 31 Disember 2013

LAST POST UNTUK 2013 DAN WELCOME 2014

hmm!! nak cerita apa ya..hehe,okey tahun 2013 ni adalah tahun dimana aku wujudkan blog cikai ni hahaha cikai ke apa ke janji aku gembira sudah,bermula bulan may,selepas aku asyik2 masuk blog orang dah mendapat ilham nak buat blog uvianhell696 ni khas untuk aktiviti minat ku terhadap muzik..kalau nak share kat facebook,apa yang aku rasa nak kongsi dengan rakan2 fb rupanya disalah tafsir yang orang share2 gambar2 koleksi metal ni menunjuk2..fuck lah.. sebelum buat acc fb bukan kah tujuan asal cari rakan2 dan berkongsi apa yang buat kita gembira,dan juga muzik itu bukan hanya untuk sorang2 saja melayannya,sepatutnya dikongsi2 minat sama tu,dah lah scene kecik saja nak jumpa kawan2 yang betul2 into dengan muzik ni yang aktif kolek setiap rilisan terbaru boleh hitung dengan jari saja,ada pun tempat jauh2 huhu

bukan semua juga macam tu tapi kebanyakan dari mereka ni lah,yang lebih kepada berfesen dari mendengar muzik,lepas tu berlagak cakap orang poser apalah segala macam yang mereka nak kata mencarut sana sini..memang aku akui dulu aku memang nak jadi true gilababi punya anti semua muzik kecuali muzik metal sampai kan semua kaset2 rock aku terutama search,aku hantar kerumah abang aku sebab aku rasa tak true dengar muzik macam tu,lama2 aku mengenal kawan2 yang minat dengan muzik ni baru lah aku sedar kenapa harus anti semua muzik sedangkan kalau ianya bagus layan tak bagus lupakan sekarang ni senang saja nak tahu band tu hebat mana dengar saja lagu2 yang di upload dekat youtube dah tahu dah muzik nya macam mana kalau bagus support..tapi bagi aku, bagus tak bagus asal local band yang rilis dalam format kaset aku support habis...

haha dah lari dari tajuk dah,begitulah sebab utamanya aku buat blog ni,senang aku tampal saja apa2 barang baru aku miliki..tak payah nak share kat facebook sebab medium tu bukan sudah merapatkan silaturahim,lebih kearah merosak persahabatan dan caci mencaci..walaupun begitu aku cukup respek dengan distro2 yang buat page kat facebook tu mereka ni lah patut dicontohi buang lah sifat true apa bagai tu,kalau medium ni wujud tahun 80an mesti dorang tu guna juga kemudahan yang dah ada dihujung jari ni,bukan nak rasist dengan cara lama dan aku cukup menyanjung orang2 lama dalam muzik ni,kalau tak masakan aku nak kumpul beli berabis duit beli kaset sedangkan senang2 saja nak bun dowlod lagu2,bukan aku tak perna merasa zaman surat,aku dulu sebelum pandai menaip kat pc apa saja lah pasal internet ni,aku sudah rasa macam mana pengorbanan pencinta muzik bawahtanah ni,nak g pejabat pos,hantar surat yang kita hanya bertanyakan pasal macam mana nak dapatkan sesebuah item tu,jawapan kena tungggu sampai berminggu2, memang nostalgik tapi harus diingat lah kan kita bukan hidup di era tu lagi sekarang dah makin laju semuanya pun senang2 saja nak tahu apa saja lah berkait dengan kehidupan ni wahahaha...

okey itu hanya lah pandangan aku saja..haha lepas ni tahun baru 2014 akan dilalui,sebenarnya aku dah ada azam untuk tahun baru ni,mungkin tahun depan tak lah se aktif tahun 2013 ,sebab aku hanya nak fokus untuk zine dan kaset itu pun kasih minimun saja dah untuk aktiviti trun padang memang aku nak kurangkan kalu bleh aku hanya trun event2 yang aku rasa nak,salah satu sebabnya aku dapat kabar gembira yang kemungkinan tahun depan waris aku bertambah lagi seorang,bukan mungkin tapi pasti haha... itu sajalah untuk catatan terakhir tahun 2013 ni walaupun aku masih menanti 2 bungkusan yang masih belum mendarat dan dijangka tahun depan baru sampai hahaha dan aku tak boleh lupa kaki rip off duit yang mana jual zine tapi haram tarak sampai zine yang aku maksudkan adalah satulas zine diulangi satulas zine yang ni memang kaki rip off pundek punya orang wahahahaha...

masih ada masa lagi jadi aku nak tambah apa saja lah yang aku rasa nak taip,oh yah tahun ni juga aku dapat tengok metallica haha kenangan paling manis dalam sejarah aku tengok konsert dan kenalan metalhead juga makin ramai,walaupun jarang bersua muka namun tetap dekat dihati cewahhh!! macam lagu siti lah pula. lagi satu aku ada impian juga kalau aku beduit sudah aku mau beli LP plyer hehe..itu adalah impian aku tapi tengok lah macam mana,

dan untuk kawan2 rapat aku semuanya dan juga sapa2 lah mengenali empunya blog ni aku ucapkan lah selamat tahun baru dan harapnya tahun2 yang mendatang lebih baik dari tahun2 yang sudah jajaja...

kepada yang follow blog ni mesti sudah tahu jenis macam mana aku ni wahahahaa aku seorang yang tak punya spm dan kelulusan apa yang terhidang dalam blog ni semuanya adalah dari apa saja yang bermain di otak dan juga aku rasakan... tak mengharapkan pujian sekadar ingin berkongsi minat.. sekian


pos ini berkait rapat dengan yang masih hidup dan tak dah kaitan dengan simati hahahaha !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan