Rabu, 30 April 2014

OMEN - GUIDED BY THE SIGNS / INVOKING THE UNSEEN STRENGTH

ep 2009 yang mengandungi 6 trak, dimulakan dengan trak pertama, prologue, guided by the signs, yang agak menyeramkan.. disambung terus trak kedua into diabolical ancientness, lagu yang cukup dark dengan alunan black metal, sound yang begitu memberi aku ketenangan walaupun dengan sound yang sebegini bagi aku ini adalah muzik yang mendamaikan hati, aku amat menyukai jeritan vokalisnya. trak ketiga pula the devil incarnate, masih mengekalkan alunan yang sama, kira totalpure black metal lah kedua lagu ni,trak ke 4 wrath of the black witchery, apalagi aku nak katakan, lagu ni juga terus mengekal kan sound yang hampir sama, ianya betul2 menepati kemahuan halwa telinga aku, trak ke 5, kaver song dari nebiras - blessed be thy, dibawakan dengan stail muzik band ni, cukup menghiburkan dan trak terakhir, epilogue-the journey begins. mengakhiri ep ni, kesimpulan ringkasnya, aku amat menyukai ep ni, dan aku terhibur, dengan lagu2 yang terhidang. amat berpuas hati.

promo 2011, yang mengandungi 4 trak, dimulakan dengan intro - invoking the unseen strength, alunan yang cukup pilu dan gelap selama 2 minit, trak kedua, dimulakan dengan alunan bass dan terus mengganas dengan alunan black metal. enternal towards infernal,menghidangkan lagu yang mempunyai sedikit melodi, tapi tetap sound black metal, aku menyukai rentak sound lagu ni, untuk suara vokalisnya agak berbeza sedikit, apa kah ini disebabkan kerja mixing, ada perbezaan sedikit dari ep 2009,walaupun begitu aku tetap menyukai lagu ni sekali lagi bohahaha. trak 3 lagu yang agak buas soundnya, untuk demo ni agak berbeza sedikit dengan  ep kat atas tu, kelajuan sound amat ketara perbezaannya, 2 lagu saja untuk demo ni, 2 lagu yang cukup menghiburkan, sekejap saja rasanya habis didengar, dan diakhiri  trak terakhir instrumental,  hellstorms insurrectuon. lagu terakhir ni walaupun tampa vokal, masih menghiburkan..total layan hail omen.

kedua2 cd ni di beli dengan harga rm20 temasuk poslaju,disini DEATHSALES,



2 ulasan:

  1. Terima kasih saudara Dzul Arsil di atas review yang ikhlas. Terima kasih di atas sokongan terhadap OMEN dan juga membeli dari DEATHSALES. Total salute bro..

    BalasPadam