Ahad, 13 Disember 2020

Oi! THIS IS DYNAMITE !!!

 

huh! tak boleh buat entri sehari satu. haha terlepas aku sehari lepas. aduii tak apalah buat je apa yang sempat gitu!

SKIN & PUNK COMPILATION

Nak cerita pula berkaitan kaset 4way split membabitkan 4 band punk dan Skinhead. kaset ni aku beli sebab ada promosi tu hari. nampak menarik dihati ku. dan muzik2 punk skinhead ni pun halwa telinga aku boleh hadam jadi kaset ni memang aku layan muziknya.

 4 band dalam split ni. antaranya band FUNERAL DRESS memainkan irama punk berasal dari belgium sekitar tahun 1985 mereka sudah mula mengganas di pentas2 gig. Band MOPED LADS pula punk dari switzerland 1993.. dan band ketiga THE TEMPLARS memainkan irama Oi!! berasal dari USA ditubuhkan sekitar tahun 1992. band terakhir ZAKARRAK memainkan irama Oi! berasal dari spain.

kaset ni memuatkan 31 buah lagu untuk 4 band ni. boleh tengok inlay kat atas tu. ibarat 4 album di sumbatkan dalam kaset ni. apa yang menariknya sound terhidang amatlah memuaskan walaupun lagu2nya di ambil dari rilisan2 lama band ni yang boleh dikatakan sound bawahtanah gitu. aku terhibur.. dan membaca sedikit sejarah band ni yang disertakan dalam inlay amatlah memuaskan..

2 ulasan: