Isnin, 17 Februari 2014

BRAIN DEAD - FROM THE ECSTACY

nak ceta pasal band lagend,ni aku nak kongsikan macam mana aku beloh terminat dengan band lagen  ni,bermuala macam mana aku mengenal band2 metal yang lain,brain dead juga sama,bermula dari majalah tempatan..masa aku dah tahu band ni aku tak perna dengar lagi muzik dorang ni,bila aku dah tahu camble tempat nak cari local stuf.dari situ lah aku terbeli album brain dead kat gambar bawah ni.
from the estacy
from the estacy ecstacy yang betulnya,album ni cetak rompak kot,versi cdr,aku beli ni kat nebiula,masa tu aku tak tahu nak bezakan pro cd dan juga cdr,nampak saja band tu terus beli,kira banyak juga aku terbeli,album cdr ni..okey,nak ceritakan album ni memang kerab kali aku putarkan,dan alunan muzik dalam ni aku sudah hadam sepenuhnya,album ni bagi aku tak lah ganas sangat soundnya,ianya agak bersih tapi berat melodinya,kira santai2 lah dengar ni.apa yang menariknya sound dalam ni mantap.kat gambar bawah pula versi pro cd.
pro cd
selepas aku mengetahui yang album aku miliki tu,album cdr,aku terus mencari yang ori punya,pro cd ni diriliskan oleh label thrashingfist prod.aku beli ni sebabnya aku macam rasa tak puas hati dengan apa yang aku miliki kat atas tu,ada yang cakap itu tak ada nilai langsung sebabnya cdr.sedar akan hal tu aku sambar lah cd ni.okey untuk album pro cd ni,ada penambahan lagu dari demo mereka,dan kira bonus juga untuk rilisan ni.untuk album cdr tu hanya album from the ecstacy saja 8 lagu.untuk sound dalam pro cd ni agak hambar bagi selera aku,sound untuk lagu2 dalam album from the ecstacy memang fell tiada,berbanding cdr tu.hanya lagu dalam demo saja yang masuk.selebihnya tak ada fell,walaupun pro cd.itu pendapat aku

sama tapi tak serupa
tidak ada beza sangat dengan pro cd dan cdr,inlay pun sama saja sekeping.menurut apa yang aku tahu,dua dua rilisan ni di convert dari kaset ke cd,jadinya pendapat ringkas aku kaset dari cdr tu mempunyai ketulenan yang masih segar berbanding dengan pro cd,mungkin kaset yang digunakan dalam pro cd ni kualitinya tak setanding dengan kualiti kaset dari cdr,tak percaya boleh cari tu cdr,muzik dalm cdr lagi mantap soundnya.walaupun aku sudah memiliki album pro cd tu,namun aku masih mendengar lagi cdr tu,bagi aku fell lagu2 dari album from the ecstacy tu lagi terserlah ketulenannya hahaha.. nasiblah pro cd tu ada penambahan lagu kalau tak kompom kalah oleh cdr..

jika ditanya mana satu yang aku suka sudah semestinya album cdr,sebabnya aku membesar mendengar cd tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan